Alla inlägg den 16 december 2010

Av Katja - 16 december 2010 21:24

Jag lyckades till slut, att vända dagen och må mycket bättre innan jag kryper ner till sängs igen. Tack så mycket mamma, pappa och hjärtat mitt! <3 Ni är bäst!


Red förut, gick rätt bra faktiskt hon var helt galen när jag satt upp men bättre sen :). Tycker om mitt busfrö väldigt mycket :). Efter det fick jag stressa som fan för att hinna till pappas jobb och hämta ut en julskinka, det straffade sig direkt. Satt i bilen efteråt och var helt slut, tårarna bara rann. Som tur var så ringde min söta pappa då (A).

Har dessutom hämtat ut mer medicin, så ska knapra tabletter i 14 dagar till! Förstår ni vad det innebär?! Jag går på medicin fram till 1/1-2011! :'( Hur ska det bli med juldagen och nyår?! Känns konstigt att behöva vara nykter, tur att jag kan roa mig ändå, men nyår utan champange? Ska kolla upp det där i morgon, får se hur det blir.

Åkte hem till min underbara pojkvän och kröp upp i hans famn en stund, bäst! Så nu känns det mycket bättre och det är en lite gladare Katja som kryper ner i sängen. Dock väldigt mycket tankar..

Pusselipuss

Av Katja - 16 december 2010 13:28

Vad menar jag med det kanske ni undrar.

Jag är väldigt bra på att bilda en bubbla runt mig, inom den är jag och alla mina tankar och hur jag egentligen mår. Utåt visar jag nästan alltid en perfekt sida, alltid glad, ambitiös och framåt. Jag vill inte ens visa upp för mina föräldrar hur jag mår, jag vill hålla min fasad.


Vad som hände när jag fick magkatarren var att jag inte orkade hålla uppe den där fasaden längre. Jag gick in i väggen helt enkelt, min kropp sa ifrån. Det är helt sjukt när jag tänker tillbaka på förra veckan, då jag bara låg och knappt orkade resa mig upp på flera dagar. Jag vill inte hamna i den situationen igen.


Men vad ska jag då göra för att inte halka dit igen?

Jag tror att det är bra att ha en bubbla runt sig, man måste kunna visa en proffsig sida ibland och man behöver absolut inte visa sitt innerst jag hela tiden. Men jag måste våga släppa in någon i min bubbla, eller några. Jag måste börja lyssna på min kropp. Jag vet hur jag ska göra, i teorin, men det måste ske i praktiken också!

Så hädanefter så blir det att skriva ner listor på vad som måste göras, är allt super viktigt? Vad kan vänta? Vad är måsten och vad är faktiskt nöje som jag bara gör för min egen skull?

Sen ta hand om mig själv, unna mig att läsa lite, fixa naglarna, träna, bara ta det lugnt. Och när jag då gör något av det här, ta vara på det, ta ett djupt andetag, njut.

Samma med hästarna, det ska bara vara roligt det är ju därför jag håller på. Ibland blir vill man så mycket så man glömmer bort varför man håller på. Jag vill satsa för att jag älskar att sitta uppe på hästryggen så det är verkligen inget måste, utan ett rent nöje. Men jag får inte glömma bort det.

Sen våga säga nej, om det är något jag känner att jag inte hinner med eller vill göra, säg nej då. Våga säg ifrån till nära och kära, jag kan inte idag, jag måste fixa det här eller jag vill bara vara hemma och mysa med lite tända ljus och en bok.


Så sammanfattningsvis, ta ett kliv tillbaka ibland, se till att njut av livet, unna mig själv saker och ta vara på allt!


Tänk på det här, man lever bara en gång, ta vara på din chans på jorden, låt inte tiden bara flyga förbi och vardagen utan stanna upp och njut.


Pusselipuss

Av Katja - 16 december 2010 11:28

Hade en jätte mysig kväll men min mamma igår. Mötte upp henne i Lidköping igår så gick vi lite på stan, jag kollade på skidkläder. Hittade några snygga men vet inte riktigt vad jag vill ha :(. Men nytt ska det bli till alla skidresor iaf! :D 

Sen åkte vi till Skövde för mamma skulle hämta sin bil och så passade vi på att gå lite på Elins Esplanad, för de hade öppet till kl. 20 :). Efter det åkte vi hem till henne och kollade på Bonde söker fru, jag var helt slut och mådde inte allt för bra då. Men vad är bättre då än att krypa upp i sin mammas famn? Kom hem sent så därför blev det inget blogg inlägg igår kväll.


Den här dagen har inte börjat så lysande, riktig tufft faktiskt. Men jag ska försöka vända det nu. Men mår bajs, sjukt ont i huvudet och magen, plus att jag mår riktigt illa. Det känns som om jag är tillbaka på ruta ett :'(. 

Men jag måste försöka ta itu med det här nu, få en hållbar lösning som funkar. Snart är det dags att komma tillbaka till jobbet och blir antagligen förlängd men får se om jag pallar det eftersom jag ska börja plugga också. Jag hade verkligen sett fram emot ledighet! Men men, man kan inte säga nej till pengar tyvärr.

Nu ska jag krypa ner i soffan igen och släppa ut tårarna. Trött på att må så här nu! Men vet inte vad jag ska göra. I need help!

Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards