Alla inlägg under augusti 2010

Av Katja - 31 augusti 2010 18:00

Shit vad ont min arm gör! Det är inte kul längre! 
När jag tog bort bandaget efter jobbet var armen helt illgul och svullen. Kommer bli ett gött blåmärke sen!

På vägen hem unnade jag mig lite shopping (A). Köpte en berlock till mitt pendora armband och beställde en säkerhetskedja.

          

Sen köpte jag en stor klätter sak till Tiger också :). Bara en månad kvar nu <3.


Det har verkligen dragit igång på jobbet nu, massor att göra. Lite skillnad från i sommras men kul att ha mycket att göra. Jobbigt att stressa bara :(.


Ikväll ska jag träna dressyr för Göran, jobbigt att jag tränar så sent bara, 21. 
Imorgon blir det hoppträning för Erika, tävling lördag och söndag, sen hoppträning för Magnus på tisdag. Åh vad jag älskar det här livet! Känner mig så lycklig och njuter verkligen av varje stund på tävling och träningar!


Pusselipuss 

Av Katja - 28 augusti 2010 18:00

Shit vilket kalas bra dag !!


Varit i Loo med båda och tävlat idag och kunde inte gått bättre.

Jag och Rebecka åkte vid 7 tiden, med lille Mario. Mamma och Micke kom senare med CanCan.


Första klassen med Mario var 1m, han kändes jätte fin dock lite seg. Men efter en kanon runda så kunde vi ta hem segern :D. Andra klassen var också 1m, jag startade först. Han kändes lika fin som i första klassen, våran runda räckte till en 3:e plats så bara att gå in på prisutdelning igen och hämta pris ;). 

CanCan var helt galen innan sin första start, 1m! Hon ville bara vara med Mario och var allmönt dum och istadig. Men väl inne på banan så skärpte hon till sig. Jag höll lite mycket i henne så hon rev ett men jag var jätte nöjd ändå. Trodde inte vi skulle komma runt ens när hon var på det humöret. Andra klassen med Cannis var 110, hon var hur fin som helst! Gud vilken fin runda säger jag bara! Det enda som inte var bra var kombinationen, vi kom fel in så det blev lite konstigt, men men. Vi blev dubbelnolla iaf. Det gav oss en 3:e plats! Hennes första start i avd.A, bara att gå in på prisutdelning igen. 

Bra dag! 4 starter, topp tre och pris i tre av dem = NÖJD KATJA


Tack Rebecka, mamma och Micke för hjälpen!! Utan er hade det aldrig gått!


Pusselipuss

Av Katja - 27 augusti 2010 19:15

Jaha, då var man skadad då.

Jag var och hopptränade för Erika igår, vi var ute och det var gött lerigt. CanCan var jätte pigg och då har hon inte hundra koll på sina ben. Så på uppvärmningen som var att vi travhoppade ett hinder på volt så lyckas CanCan nästan gå omkull, vi glider in i staketet (telefonstolpsstaket) som åker ner och jag med. Lyckades antagligen bli trampad på armen och slog huvudet i stocken. Upp igen, hoppade klart träningen. CanCan blev kalas fin sen och shit vad bra jag red! Jag har nog aldrig ridit så bra. I bilen på vägen hem så kollade jag på armen, den hade svullnat upp rätt rejält och hade en blodutgjutning. Bara att åka hem ta hand om hästen och sen åka in till sjukhuset. Min söta pojkvän skjutsade mig, tack! <3

Efter lite fläng mellan jourcentralen och KSS så kunde de konstatera att den inte var bruten så det var bara att åka hem och käka värktabletter. Skönt som tusan att den inte var bruten!


Usch, man får lite respekt för sporten när man åker av. Jag har inte åkt av så många gånger än, peppar peppar ta i trä, så det här var värsta gången hitintills. Hoppas bara att jag kommer kunna rida i helgen!


Nu ska jag försöka ta hand om mig själv lite.

Pusselipuss

Av Katja - 26 augusti 2010 07:57

Idag är det torsdag! Jag tycker om torsdagar för då är det väldigt nära helgen och man har allting framför sig, visst är det härligt?

Jag har inte så mycket planer för helgen än faktiskt. Eller hela lördagen ägnas åt tävling i Loo, ska dit med båda hästarna som det ser ut nu :D.

Våra maskiner står fortfarande still så det är ganska lugnt kan man säga :P.


Jag längtar hem så jag kan fortsätta med alla mina projekt som jag har startat. Mina projekt är: om målning av hallen, olja en pall som jag ska ha i stallet, tvätta boxarna i stallet, renskriva alla mina anteckningar i talangutveckling. Roliga projekt och jag vill bara hem och fixa!!


Ikväll ska jag iväg och träna för Erika, det ska bli riktigt roligt! Men det innebär ju att jag inte hinner så mycket fix idag.


Nä dags att fortsätta jobba.

Pusselipuss

Av Katja - 25 augusti 2010 08:00

Idag har jag äntligen varit och köpt färg, och massa annat som man måste ha, till min hall! Ska bli så kul att börja fixa där! Hoppas på att det blir bra bara (A).


Red tillsammans med Rebecka idag, mycket trevligt måste jag säga! Måste göras oftare!! Provade även att sitta lite på Mario, ska ju trotts allt tävla honom i helgen :P. Det var skojjsigt, han var så liten.


Älsklingpälskling kom och höll mig sällskap och hjälpte mig att fixa i hallen, så mycket roligare att hålla på när man är två. Tack! <3


För övrigt är det ju även LÖNING idag, härligt! Man kan ju inte annat än att vara galet glad!


Pusselipuss

Av Katja - 24 augusti 2010 15:23

Så, nu ska jag snart bege mig från jobbet, riktigt skönt! Ska åka och ta en fika med Daniel, så mysigt! Man gör sånt alldeles för sällan, iaf jag!

Så det ska bli härligt.


Sen hoppas jag hinna få ordning på mina naglar och ta igen lite på den mentalaträningen (A).


Pusselipuss

Av Katja - 24 augusti 2010 11:57

Jag är rädd för att jag kommer ta det här väldigt hårt. Att jag kommer ta det som en påminnelse om det förflutna, om så är fallet så kommer det knäcka mig totalt. Jag ska försöka vara stark, inte minst för din skull. Jag ska! Jag vill! Jag hoppas jag kan. Förlåt mig om jag misslyckas.
Får tårar i ögonen jag bara tänker på det, jag måste vara stark nu


Av Katja - 23 augusti 2010 14:56

Jaha, idag var det måndag igen vilket betyder att jag befinner mig åter på jobbet. Sjukt mycket att göra hela dagen fram tills nu, för nu dog det totalt. Lite skönt att hinna varva ner och så innan man slutar :P.


Idag ska jag försöka ta tag i tvättning och målning utav stallet, får väll se hur det går. Har en hel del annat som behövs göras, suck! Förstår inte att det alltid drar ihop sig så.


Sen är det strul med helgens planering, skulle ha tävlat både lördag och söndag. Men nu är söndagens tävling inställd så jag ska försöka lösa det för jag vill gärna tävla båda i helgen, får väll se hur det går.


Nä dags att göra rent maskinen.

Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards