Alla inlägg under april 2010

Av Katja - 29 april 2010 11:21

En av de värsta känslorna jag vet är besvikelse. Jag blir sjukt nedstämd och tappar all dagens energi och tårarna är inte långt borta.

Dagens besvikelse handlar om att en person har gett mig alldeles för mycket hopp, sen skiter i det. Men men, bara att bita ihop

Av Katja - 28 april 2010 17:15


"Been there, done that, no regrets"


"Jag tror inte på att ångra sig. Jag konstaterar när jag har gjort misstag, försöker lära mig av det, sen går jag vidare. Jag jobbar hårt med att tänka så, att inte ha ångest, för annars är jag en sån person som lätt bara sitter och grubblar"


-Anna Hibbs

Av Katja - 28 april 2010 12:25

Visst drömmer alla om den där känslan av att vara nykär, pirret i magen, hjärtat som slår, svetten..

Men vem har sagt att det behöver försvinna bara för att man har ett förhållande?

Bara för att man har ett längre förhållande behöver det inte betyda att man går runt i mjukisbyxor, osminkad, tjock hela tiden. Även om jag tycker att det är lite charmen, just att man är så trygg så man inte alltid måste vara jätte piffad.


Men jag tror också att man måste jobba med förhållandet.

Man måste visa uppskattning, piffa sig ibland, hitta på saker, prata, vara utan varandra ibland så man saknar varandra och aldrig ta varandra för givet!

Ett förhållande sköter sig inte själv, det är något man måste vårda. Och man har upp och ned gångar, det har alla jag lovar.  Även om det ser ut som om ett par aldrig har det jobbigt så lovar jag att de har de.


Om ni bråkar, försök ta det lugnt, låt varandra vara tills ni är lugna och sen prata om det. Om det är ett större bråk, skriv en bra lista. Skriv upp allt dåligt men killen/tjejen sen allt bra, ta god tid på dig. Om den dåliga listan väger tyngre kanske du ska ta en funderare, om bra listan över väger är det inget att fundera på!

Försök tänk på vad du säger även när du är arg, det kan såra ändå. 


Jag tror även att det är viktigt att man inte skiter i sina vänner som det är väldigt lätt att göra, speciellt när man är nykär. De är också väldigt viktiga. Låt din tjej/kille träffa sina vänner, stötta och pucha om det behövs. Då får du förhoppningsvis samma tillbaka sen :)


Ta han om varandra, finns alltid där, stötta varandra, skratta tillsammans, uplev tillsammans, njut tillsammans.

Livet är kort, njut av vad det har att erbjuda


Pusselipuss

Av Katja - 27 april 2010 17:20


Vi tjejer är för vana med att få nitlotter, så vi inser inte när vi har fått en vinstlott...

Av Katja - 27 april 2010 07:21

Är drömmar hjärnans sätt att bearbeta allt som har hänt under dagen och allt man har tänkt på?


Jag är en sån person som drömmer typ varje natt och kommer ihåg drömmarna. Jag är också en sån som tänker alldeles för mycket på allt. Hänger det ihop?

Det tror nog jag att det gör, för ofta kommer det upp saker i drömmarna som man har tänkt på just den dagen. Även om det kommer upp massa konstiga saker i drömmarna också som man inte alls förstår vart ifrån det kommer.

Nä jag vet inte, men det känns ju som om man aldrig riktigt kopplar av till 100% om man ligger och drömmer hela natten?


Pusselipuss

Av Katja - 26 april 2010 21:42

Jag tror jag måste börja tänka mer på mig själv. 

Jag tänker alldeles för mycket på vad alla runt omkring mig tänker. Jag har jäkligt bra självförtroende egentligen men blir så osäker ibland. Rädd att jag inte ska räcka till som t. ex flickvän eller som ryttare.


Men är det fel att tänka på sig i första han ibland? Är det att vara självisk?
Jag tycker inte det, man måste få prioritera sig själv ibland. Det behöver inte vara så stora saker, bara att pyssla om sig själv.


Jag ska försöka tänka på mig själv mer och ta hand om mig själv :)


Pusselipuss 

Av Katja - 25 april 2010 18:30

Idag har jag och älskling haft en heldag tillsammans, hur underbart som helst!

Både jag och han har rätt mycket för oss jämnt så det blir ofta att man bara ses på kvällen, sover över och sen åker hem efter frukosten. Men nu fick vi en heldag!


Vi hade bestämt att vi skulle på picknick, han bestämde resmålet och överaskade mig :D. Det blev en helt underbar picknick bland fåglarna och fågelskådarna :P. Men det är otroligt fint där ute :). Våran picknick bestod av grillad kyckling, potatissallad, körsbärstomater, bröd, loka och såklart fika bröd :).


Senare på eftermiddagen så tog vi fyrhjulingen och lekte lite, hur kul som helst att köra som galningar ute i skogen! Dock skrämde vi en travare (A)


Jag tror det är väldigt viktigt att man unnar sig sånna här dagar om man vill att förhållande ska hålla länge. Man måste prioritera varandra ibland :)


Pusselipuss

Av Katja - 23 april 2010 12:12

Igår var det torsdag och 50 dagar till studenten för de som går i 3an viket självklart skulle firas! Vi satt hemma hos en killkompis och drack lite, spelade kort och chillade :). Samtidigt var det studentmiddag på Skaras nyöppnade nattklubb/restaurang Mangos. Vi hade lite sms kontakt med folk som var på middagen och de sa att det inte var något drag alls. Men jag och pojkvännen bestämde oss för att ta en promenad och kolla läget iaf de andra dissade. Så vi gick dit vid halv 12, promenad genom hela stan. Riktigt mysigt sådär på natten.  När vi närmade oss så såg vi att det inte var något folk utanför men jag övertalade pojkvännen att vi går fram och kollar i alla fall. Då har vi ju visat att vi var där och inte ett tråkigt par som bara sitter hemma. När vi kom dit så kom det ut några vi kände, stod och pratade med de en stund. Kom ut mer folk undertiden, sen när vi gick så stod det typ 10 pers utanför och helt tomt där inne. Helt sjukt ändå, okej att Skara är jäkligt litet men det finns väll fler studenter än de 10 som var ute?


Men till själva saken. På vägen hem så slog det slint för mig. Jag gjorde något som jag har lovat att aldrig i hela mitt liv göra. Jag hatar folk som gör det och fattar inte hur de kan. Men jag gjorde det och hatar mig själv för det något enormt! 

Ovido - Quiz & Flashcards