Alla inlägg den 18 december 2010

Av Katja - 18 december 2010 22:34

Nu är denna slappa dag snart till ända och jag ska krypa ner i min stora säng tillsammans med mitt älskade hjärta och såklart Tiger (A). Min lilla familj :$.

Har en sjukt bra känsla just nu, så skönt.

I'm in love.


God natt gott folk.

Pusselipuss

Av Katja - 18 december 2010 22:31

Vi närmar oss julen med storm steg, tiden går så jädrans fort och med det medföljer gärna julstressen.

Man ska köpa julklappar till nära och kära, det är jätte svårt att komma på vad man ska köpa och sen när man väl kommer på så måste man hitta just det också. Det är ju oftast inte bara en man ska köpa till heller utan man ska köpa till familjen, kanske vänner och släkt också. I det moderna samhället vi lever i nu med mycket separerade familjer så har man plötsligt två familjer att köpa till. 


Maten kanske vi inte ska prata om. Innan jul är det stress för att man ska hinna förbereda, baka allt julgodis och få den där riktiga julstämningen. Väl på julafton så äter man lite julfrukost sen är det dags för världens längsta dag tycker jag det brukar kännas som. Sen äter man hela julbordet tills man nästan spyr, kanske för att det är gott kanske för att det är så det ska vara. Efter det känns det som om man rullar in till soffan för att kolla på Kalle. Efter en stund så sitter man där med olika chokladaskar och hembakt godis och vräker i sig. Inte konstigt att alla börjar träna efter julledigheterna :P.


Men försök att inte stressa så, njut av det goda, njut av att få ge bort julklappar till de du tycker om. Det är inte dåligt att inte komma på något och ge ett presentkort. Försök, jag lovar att du kommer må väldigt mycket bättre utav det!

Ha en underbar tid fram till jul.

Pusselipuss

Av Katja - 18 december 2010 17:44

Jag är helt galet seg, har legat i soffan sen sist typ. Men nu har Daniel kommit hit igen fast han ligger brevid mig och sover så sött. Nu måste jag ta tag i mig själv och gå ut till stallet! Seg dag idag helt enkelt, så jädrans trött är jag!

Pusselipuss

Av Katja - 18 december 2010 13:24

Jaha, då var man ensam. Från att Daniel, pappa och Anki var hemma till bara jag. De skulle in till Skövde och handla julklappar, alla tre, i var sin bil. Lite fult måste jag säga :P. Jag fick inte följa med någon av dem för de skulle handla till mig :P. Haha, jag som hade tänkt träffa folk i helgen men så sitter man här i soffan. Fast jag tycker faktiskt det är riktigt skönt :). Ringde mamma och skulle prata lite men hon var i Lidköping och handlade julklappar så hon hade inte tid :P. 

Har bakat lite julgodis faktiskt :). Polkaknäck, mintkola och krispiga kokostoppar. Mums på julgodis. Nu myser jag i soffan och tänkte göra lite nytta :).


Jag tycker väldigt mycket om mitt liv just nu ! :)

Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards