Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Om julstressen

Av Katja - 18 december 2010 22:31

Vi närmar oss julen med storm steg, tiden går så jädrans fort och med det medföljer gärna julstressen.

Man ska köpa julklappar till nära och kära, det är jätte svårt att komma på vad man ska köpa och sen när man väl kommer på så måste man hitta just det också. Det är ju oftast inte bara en man ska köpa till heller utan man ska köpa till familjen, kanske vänner och släkt också. I det moderna samhället vi lever i nu med mycket separerade familjer så har man plötsligt två familjer att köpa till. 


Maten kanske vi inte ska prata om. Innan jul är det stress för att man ska hinna förbereda, baka allt julgodis och få den där riktiga julstämningen. Väl på julafton så äter man lite julfrukost sen är det dags för världens längsta dag tycker jag det brukar kännas som. Sen äter man hela julbordet tills man nästan spyr, kanske för att det är gott kanske för att det är så det ska vara. Efter det känns det som om man rullar in till soffan för att kolla på Kalle. Efter en stund så sitter man där med olika chokladaskar och hembakt godis och vräker i sig. Inte konstigt att alla börjar träna efter julledigheterna :P.


Men försök att inte stressa så, njut av det goda, njut av att få ge bort julklappar till de du tycker om. Det är inte dåligt att inte komma på något och ge ett presentkort. Försök, jag lovar att du kommer må väldigt mycket bättre utav det!

Ha en underbar tid fram till jul.

Pusselipuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 20 december 2011 09:39

Här är det väldigt dålig uppdatering, om ni är nyfikna vad som händer i mitt liv. Titta då in på min andra blogg, StallKatjaP ...

Av Katja - 11 maj 2011 11:59


 

Av Katja - 14 februari 2011 11:03

Ni missar väll inte min rapport från Borås Grand Prix i helgen? :)   Du kan läsa den här :) http://stallkatjap.bloggplatsen.se/  ...

Av Katja - 3 februari 2011 11:33

http://stallkatjap.bloggplatsen.se/   Ni glömmer väll inte att följa mig i min hästblogg? Nu börjar tävlingssäsongen också lite smått och bara jag hittar min kamerasladd så kommer det komma upp filmer på bloggen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards