Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Struktur!

Av Katja - 21 december 2010 09:24

Jag känner att jag behöver lite struktur och rutiner i min vardag att låta sig tillbaka emot och som jag vet är vettiga. Jag tänkte börja med att göra ett matschema, det är väldigt bra för magen men samtidigt så jag får ordning på min kost så jag får mer energi. Tänk om man kunde få bort sötsuget också, det vore ju en välidgt bra bonus! Men det är svårt när jag har ett helt skåp fullt med massa gott och sen allt julgodis, pepparkakor och lussebullar. Men man kanske kan försöka ta en bit mörk choklad istället? Får väll se, blir väll som vanligt. Ett nyårslöfte om att jag ska äta mindre godis osv osv.


Mitt matschema

6.30: Frukost, två mackor med grovt bröd och en festis
9.30: Frukost fika, fralla med ost

13.00: Lunch, matlåda (borde ha lite mer grönsaker här, kanske även en knäckemacka?

14.30: Mellanmål, risifrutti

16.00: Mellanmål, keso, grönsaker och macka

19.00: Middag


Så ser det ut just nu, eller det är vad jag eftersträvar. Bra mat, grönsaker, mycket bra energi. Många mål, men mindre och inget småätande imellan. Min mage behöver många mål just nu.

Får ge det här en chans och se vad som händer, komma på nya bra rätter och mellanmål :).


Nu, frukostfika! :)
Pusselipuss! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 20 december 2011 09:39

Här är det väldigt dålig uppdatering, om ni är nyfikna vad som händer i mitt liv. Titta då in på min andra blogg, StallKatjaP ...

Av Katja - 11 maj 2011 11:59


 

Av Katja - 14 februari 2011 11:03

Ni missar väll inte min rapport från Borås Grand Prix i helgen? :)   Du kan läsa den här :) http://stallkatjap.bloggplatsen.se/  ...

Av Katja - 3 februari 2011 11:33

http://stallkatjap.bloggplatsen.se/   Ni glömmer väll inte att följa mig i min hästblogg? Nu börjar tävlingssäsongen också lite smått och bara jag hittar min kamerasladd så kommer det komma upp filmer på bloggen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards