Alla inlägg den 14 september 2010

Av Katja - 14 september 2010 22:23

Är det så att borta bra men hemma bäst? Jag tvivlar på det för jag längtar redan tillbaka! Jag ligger i sängen och kollar på alla korten och lägger upp de på facebook. Man kan sammanfatta resan med ett enda ord, KÄRLEK!


  


Har varit riktig duktig sen jag kom hem. Vill ni veta allt jag har gjort? Nä? Men det får ni göra för jag är lite stolt över mig själv (A).

Packat upp allting (nästan), tvättat massor, bäddat rent i sängen, vattnat blommorna, joggat Cannis, renskrivit massa Talangpapper, gått igenom kalendern, suttit och pratat med pappa.

Och nu ligger jag i sängen med massa energi, antagligen helt övertrött men ändå. Ska upp tidigt imorgon och åka till jobbet, sen direkt efter jobbet så blir det till att åka till Borås för en föreläsning om hovlära, kommer bli riktigt intressant!


Nä, ska ladda upp klart korten på face sen sova.
Nattinatti
Pusselipuss 

Av Katja - 14 september 2010 17:00

Jaha, då var man hemma i Sverige igen.

Vi har haft en helt underbar resa verkligen, London är fint!


Vi har hunnit med mycket som till exempel fotbollsmatch, musikal, shopping, sevärdigheter, promenader i parkerna, fika, massa god mat, vi har verkligen njutit av livet kan man säga!


Resan i korthet:

Torsdag: Vi åkte iväg på torsdagen efter lunch, käka på Donken på vägen. Vi hittade lätt på Landvetter och vi bråkade inte en ända gång! :O Det trodde jag skulle vara det svåraste att hålla sams om. För i själva resandet är man ju som mest stressad. Men vi lyckades hålla sams och ha det riktigt mysigt! Jag har flygskräck sedan min farbror dog i en flygkrasch, men det var underbart att gosa in sig i Daniels famn under start och landning! 
När vi kom fram så installerade vi oss i lägenheten, gick och köpte mat, lagade middag och däckade i soffan :). Myspys res torsdag!

Fredag: Vi tog sovmorgon så länge vi kunde, jag vaknade såklart tidigt som vanligt men jag gick upp och gjorde lite nytta och sen kröp jag ner igen när Daniel vaknade. Efter frukosten så gick vi en promenad i Richmond, där pappa har lägenheten som vi bodde i, riktigt mysig. Efter lunch så åkte vi in till stan, käkade middag och sen gick vi på musikal! Det blev "We Will Rock You", den var riktigt bra, det tyckte till och med Daniel ;). Jag hade lyckats få tag i skit bra biljetter! :D

Lördag: Lång sovmorgon och mys i lägenheten på morgonen/förmiddagen. Sen bar det iväg till Fulham FC där vi gick på fotboll, Fulham - Wolves var det som spelade. Riktigt bra match var det och jag hadfe lyckats få tag i riktigt bra biljetter även hit :D. Efter matchen så åkte vi hem, Daniel fixade middag vilket han gjorde jätte fint! Hur mysigt som helst! <3. Sen blev det en sväng på stan..

Söndag: Då var det shopping som stod på schemat så vi gjorde det enda rätta och åkte in till Oxford Street. När vi hade tröttnat på shoppingen så åkte vi till Covent Garden och myste hela eftermiddagen! 

Måndag: Även då blev det långsovmorgon och mys i lägenheten. Men sen var vi duktiga turister och gjorde massa sevärdigheter. Åt på en fin Italiensk restaurang som låg jätte fint vid floden brevid Tower Bridge. Vi kom hem rätt sent och åt middag på en restaurang i Richmond och sen hade vi en underbar kväll.

Tisdag: Då var det dags att åka hem. Båda var helt nere på morgonen och ville verkligen inte åka :(. Men resan gick jätte bra även hem och vi hade det lika trevligt som vanligt. Dock när vi kom fram till Landvetter och bilen, så startar den inte! Den hade lyckats ladda ur batteriet, men vi hade tur för det kom en äldre man och hjälpte oss. Vi käkade på vägen hem, stannade på Bilia och ICA. Daniel följde med mig hem, vi hade svårt att skiljas :(. Känns sjukt tomt utan honom. 

Det var våran resa :).


Tack älskling för en helt fantastisk resa!! <3


Tack även till Anna och Rebecka som hjälpte mig med hästarna, utan er hade det inte blivit någon resa, tack! <3


Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards