Alla inlägg den 6 september 2010

Av Katja - 6 september 2010 23:00

Idag har det varit en helt galen dag! Jag fick jobba över lite så slutade inte förens vid 4, men då hade jag iaf lyckats köpa fotbolls biljetter till London resan!! :D Nu är det bara musikalbiljetterna kvar. Längtar!!

Efter jobbet åkte jag på 100 ärenden kändes det som. Först till Granngården där jag impulsköpte jag två jätte fina tröjor. En Horseweare och en Mountin Horse tröja, jätte sköna! Kanske kan lägga upp en bild sen. Efter det åkte jag till Skara där de andra ärendena skulle utföras. Först på listan stod Coop där jag köpte lackfärg till min hylla i hallen, blev mörk mörk brunt. Efter det blev det en sväng på ICA där inhandlade jag en kräm till håret som jag kan ta med till London och lite mat. Efter det plockade jag vuxenpoäng och åkte och röstade! Skönt att ha det gjort. Sen blev det en sväng till Skara hästsport där jag bara köpte en stövelhängare till mina nya stövlar, sen var det bara OKQ8 kvar där jag skulle byta en gasoltub. Jag var hemma kl.18 och då var det bara att byta om och gå ut till stallet.


Jag är riktigt nöjd med mitt ridpass på CanCan idag, jag red riktigt bra, hade en bra plan vilket resulterade i att CanCan blev jätte fin! Jag red dressyr med styrka, värmde först upp henne, sen 10 galoppfattningar trav-galopp-trav i båda varven sen 10 galoppfattningar skritt-galopp-skritt i båda varven. Sen jobbade jag henne i galopp 5 min i varje varv. Hon blev kalas fin och bra styrke- och konditionsträning för henne.


När jag kom in så bytte jag om igen och målade min hylla i hallen, blev jätte fin färg! Tog två timmar och då målade jag inte ens hyllplanen eller baksidan av hyllan! Det kommer ta tid, ska måla allt två ggr och hade varit väldigt skönt om jag kunde vara klar innan resan men det är nog bara att glömma tyvärr.


Nu ligger jag i sängen totalt slut och ska försöka sova, dock har jag svårt att sova när jag är så stressad som jag är just nu. Hoppas jag kan släppa alla tankarna nu och bara somna.

Pusselipuss från en trött och stressad Katja

Av Katja - 6 september 2010 07:26

Jaha, då var det måndag igen galet vad fort tiden går! Måndag är ju en dag då man planerar upp resten av veckan, eller egentligen gör jag nog det på söndagskvällen. Men ny vecka = nya mål och massa nu energi att man ska klara av allt man vill.

 Fast den här veckan är riktigt skön för på torsdag åker jag och Daniel till LONDON! :D

Våran första riktiga semester, bara vi två, utomlands. Riktigt riktigt häftigt! Jag känner redan att resfebern börjar komma och jag är nervös. Men det kommer bli helt underbart och vi åker hem på tisdag.

Tack Anna som tar hand om mina hästar under tiden jag är borta!


Efter jobbet idag ska jag försöka göra massa ärenden. Får se vad som hinns med J.


Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards