Alla inlägg den 19 september 2010

Av Katja - 19 september 2010 17:30

Idag har jag varit iväg på tävling igen, denna gången bar det iväg till Skultorp med Mario. Snälla Anna följde med och hjälpte mig, tack! 

Mario hoppade galet fint på framhoppningen och inne på banan. 

I första klassen, 1m, hittade jag en riktigt riktigt bra väg i omhoppningen men tyvärr så stannade han på en oxer i omhoppningen. Han tyckte väll att det blev lite jobbigt eller så, ett riktigt Mario stopp var det. I andra klassen, som också var 1m, så stannade han på ett i grunden. Tror jag tappade galoppen i svängen. Men han är sån också, antingen vinner vi typ eller så får vi ett stopp. Men han hoppade riktigt bra och kändes glad och positiv. Dock är han långhårig redan så jag ska klippa honom i veckan för att tycker inte om att bli varm när man rider och då blir han ännu segare och inte hjälper till. 

Bara att kämpa vidare!


Nu ska jag mysa lite med Anna sen blir det in till Skara för att träffa snyggingen min.

Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards