Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Spänning

Av Katja - 24 september 2010 14:00

Önsketänkandet med den mentala träningen är att du ska kunna gå in i din egen bubbla där inget kan distrahera dig och du kan därmed prestera på topp. Men det är inte så lätt att gå in i sin bubbla. Men jag hoppas genom mina tips så kanske du kan komma en bit på väg i alla fall.


För att vi ska kunna prestera på topp så måste vi ta kontroll på de mentala processerna.

Nervositet och stress = förbereder strid, flykt.

Om du utsetts för stress, nervositet, press eller/och tryck så är det som en tratt som filtrerar, värderar utifrån din attityd och mentala styrka. Ut från tratten kommer sedan negativ stress och positiv stress. Så du kan alltså påverka på vilket sätt du blir stressad så du blir mer positivt stressad än negativt. Detta gör du genom din attityd och din mantala styrka.


Fortsättning följer..

Pusselipuss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 20 december 2011 09:39

Här är det väldigt dålig uppdatering, om ni är nyfikna vad som händer i mitt liv. Titta då in på min andra blogg, StallKatjaP ...

Av Katja - 11 maj 2011 11:59


 

Av Katja - 14 februari 2011 11:03

Ni missar väll inte min rapport från Borås Grand Prix i helgen? :)   Du kan läsa den här :) http://stallkatjap.bloggplatsen.se/  ...

Av Katja - 3 februari 2011 11:33

http://stallkatjap.bloggplatsen.se/   Ni glömmer väll inte att följa mig i min hästblogg? Nu börjar tävlingssäsongen också lite smått och bara jag hittar min kamerasladd så kommer det komma upp filmer på bloggen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards