Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Spänningsnivå

Av Katja - 23 september 2010 14:00

Som du kanske har känt så kan man vara spänd ibland och avslappnad ibland, det kallas att man har olika spänningsgrad, när du är avslappnad har du en låg spänningsgrad och när du är spänd så har du en hög spänningsgrad. Man kan dela upp den höga spänningsgraden i positivt och negativt.


Låg spänning: Hög spänning:

avslappnad Positivt

trött taggad

lat energifylld

neutral motiverad

slö stark

trygg exhalterad

ofokuserad kick

olust glad

omotiverad positiv

otaggad Negativt

blockerad

uppgiven

ilsken

negativ

otrevlig

likgiltig

passiv

irriterad

Vilken spänningsgrad har du när du ska prestera som bäst? 
Man mäter spänningsgraden i 0-10. Tänk efter vad du har för spänningsgrad innan du ska prestera, skriv ner och jämför. Det kan vara en tävling, du ska hålla föredrag, arbetsintervju, vad som helst där du ska prestera. Det kan också vara så att du har olika spänningsgrad där du presterar som bäst beroende på vad det handlar om för prestation. Fundera över det här, för du kan påverka din spänningsgrad!


Pusselipuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 20 december 2011 09:39

Här är det väldigt dålig uppdatering, om ni är nyfikna vad som händer i mitt liv. Titta då in på min andra blogg, StallKatjaP ...

Av Katja - 11 maj 2011 11:59


 

Av Katja - 14 februari 2011 11:03

Ni missar väll inte min rapport från Borås Grand Prix i helgen? :)   Du kan läsa den här :) http://stallkatjap.bloggplatsen.se/  ...

Av Katja - 3 februari 2011 11:33

http://stallkatjap.bloggplatsen.se/   Ni glömmer väll inte att följa mig i min hästblogg? Nu börjar tävlingssäsongen också lite smått och bara jag hittar min kamerasladd så kommer det komma upp filmer på bloggen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards