Alla inlägg under augusti 2010

Av Katja - 15 augusti 2010 13:00

Kräftskivan igår var riktigt riktigt lyckad tycker jag J. Vi satt och käkade kräftor och sjung massa snapsvisor och alla verkade ha väldigt kul. De sista åkte hem 4,30 så man kan säga att jag är trött idag! Me vi var lagom många, 10 stycken, så alla var med och det delades inte upp så mycket och alkoholen var det ingen brist på heller.


Men nu på morgonen har jag varit väldigt duktig och städat och fixat hemma så det ser riktigt bra ut nu när pappa kommer hem J.

Sen har jag ridit mitt busfrö också, red lite markarbete. Hon tyckte det var väldigt kul och var sjukt pigg, känns sådär inför träningen på Future Factory på onsdag men det blir säkert bra.


Nu ska jag och Daniel iväg till Göteborg där vi ska på Rix Fm festival, jag ska överraska honom med det och det kommer att bli grymt!


Pusselipuss

???

Av Katja - 15 augusti 2010 02:04

Varför ska kärlek vara så förbaskat svårt?!

Jag försöker bara göra rätt ändå blir det fel. 

Hur jag än gör så får jag skit! Jag vet att jag är värdelös, men jag vill inte känna så. Jag vill få tillbaka mitt självförtroende. Jag vill! 


Jag vill bara känna att du verkligen vill ha mig, att jag är den enda. Att jag duger precis som jag är. Att du älskar den riktiga Katja, men det verkar du inte göra. För ingenting duger åt dig. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag är helt hjälplös :'(

Vad ska jag göra?! Jag gör mitt bästa, vad mer kan jag göra? Har inga krafter kvar. Jag vill ha dig, bara dig. Men du kommer aldrig tro mig :'(

Av Katja - 14 augusti 2010 17:22

Nu är jag hemma från mamma. Vi hade det riktigt mysigt, satt och pratade hur länge som helst och busade med kissemissarna. Jag fick ta ut Tiger (min kattunge som jag ska få ta hem senare i höst!), det var första gången som han var ute. Han är så galet söt! 


  


Nu blir det att tagga inför kräftskiva ikväll! Ska fixa lite med dukning och sånt nu hade jag tänkt. Jag har lite prestationsångest att min kräftskiva ska vara den bästa, inte lätt! :P Men jag ska göra mitt bästa och se till att jag har riktigt kul! Det blir till att börja med att skriva ett fint sånghäfte till alla snabsvisor som skall sjungas ikväll :D

Pusselipuss

Av Katja - 14 augusti 2010 09:00

Baklängesmiddagen var riktigt lyckad! En helt underbar kväll blev det. Dock var det tufft att få i sig två rätter till efter marängsvis! Men gud vilken god mat, gott vin till och världens bästa sällskap!

Efter middagen kollade vi på The butterfly effect, den var sjukt bra med läskig tycker jag (A). Så den rekommenderar jag starkt men se till att ha en famn som du kan krypa upp i.  Baklängesmiddag var ett litet roligt sätt att äta på så det tycker jag ni ska prova också :).


Hoppas ni får en bra dag i värmen, själv ska jag åka och hälsa på mamma sen blir det kräftskiva! :D


Pusselipuss

Av Katja - 13 augusti 2010 12:36

Är du skrockfull? Det är ju trotts allt fredagen den 13 idag..
Jag är inte så skrockfull och jag tror det kommer bli en kalas bra fredag med baklängesmiddag med den bästa! <3

Helt galet vad taggad jag är inför helgen! :D Någon som vet hur vädret ska bli?

Pusselipuss

Av Katja - 12 augusti 2010 07:30

Gjorde en helt galen shopping runda på ICA idag! Men jag handlade massa mat till min och Daniels baklänges middag imorgon, det blir 3 rätters ;) men även mat till kräftskivan. Sen hittade jag lite annat smått och gott såklart ;). En film, 5 böcker, en cd-skiva till bilen, lakan och sen lite annat smått pryttel.


På kvällen blev det en spontan tripp till Lidköping för att kolla på Eric Saade med Rebecka, Anna och Daniel. Jag och Rebecka hade sjukt kul framme vid scenen medans de andra två lossades som om de inte kände oss, haha! Efter det blev det självklart donken :P


Det var min dag i korthet och jag är sjukt taggad för helgen, det kommer bli tre fantasiska dagar. :D


Pusselupuss

Av Katja - 12 augusti 2010 07:19

Torsdag är det idag vilket innebär att det snart är helg! :D

Har massa roliga planer för helgen så det kan nog bli en riktigt kalas bra helg.

Bland annat så ska jag ha kräftskiva på lördag så planeringen för det är i full gång och jag ska åka och shoppa efter jobbet idag. Jag är laddad!


Imorgon blir det antigen baklänges middag med Daniel, eller så kanske vi åker iväg på middag. På söndag har jag en liten hemlig idé, får se om det blir som jag vill...


Nä, dags att ta tag i jobbet så jag kommer härifrån i tid.

Pusselipuss

Av Katja - 11 augusti 2010 22:03

Idag har jag inte varit riktigt lika effektiv efter jobbet men har ju ändå hunnit med en del, rätt nöjd med mig själv faktiskt. Hoppas det kan hålla i sig! 

Jag mår så bra när jag får saker gjorda och när jag har mycket att göra :), sån är jag. Fullt ös hela tiden ska det vara så man verkligen unnar och uppskatta de små stunderna med lugn när man kan kolla datorn, pyssla om sig själv, läsa tjej tidningar eller bara mysa med pojkvänner eller självklart träffa vännerna. 


Det pinsamma är att jag har träningsvärk från ridningen igår! Fattar det inte, jag har inte haft träningsvärk av ridningen sen jag började typ :(. Inte i ljumskarna iaf :( Blä, nu blir det verkligen till att komma igång igen!


Min söta pojkvän kom och överaskade mig ikväll. Jag har så mycket den här veckan så vi hinner typ inte träffas något men han var helt underbar som kom förbi en sväng idag, Väldigt uppskattat! <3


Nä, kanske dags att sova nu, ska ju trotts allt upp om 8 timmar och jobba, men bara två dagar kvar till helg! :D


Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards