Alla inlägg under augusti 2010

Av Katja - 22 augusti 2010 21:00

Äntligen är fystesterna slut för den här gången. Jag är helt slut, verkligen helt utmattad. Så trött så att jag bara vill gråta, pinsamt men sant. Idag var det  spänst, bänkpress och uthållighet som stod på schemat. Spänst är ju inte riktigt min grej kan jag inte påstå, men jag är hyfsat nöjd ändå, bänkpressen stod jag över pga. min axel. Bänkpressen ingår ändå inte i ridningens fysprofil så det gjorde inte så mycket. Uthålligheten hade försämrats sen förra gången vilket inte är så konstigt eftersom jag inte har tränat något alls! Men jag var fortfarande under 1 sek, vilket är bra! Så jag är nöjd med helgen í det stora hela. Min über söta pojkvän följde med idag med och stöttade och peppade mig, vilket jag uppskattar otroligt mycket!

Att han följde med visar att han vill ingå i mitt team, att han vill stöta mig i min satsning. Det känns helt underbart!!


På vägen hem så stannade vi till hos mamma. Myste och lekte med de söta kattungarna och de andra katterna. Vi käkade även middag där, riktigt trevligt! Man får passa på att hälsa på henne när man har tid, svårt när man inte bor tsm. Saknar min lilla mamma, tur att tävlingssäsongen snart är igång igen på riktigt så ses vi på helgerna ;). Kommer antagligen inte hälsa på lika mycket sen när Tiger har flyttat hem till mig (A).


Nä nu ska jag sova så jag orkar med en ny vecka men nya utmaningar.

Pusselipuss

Av Katja - 21 augusti 2010 22:00

Så då var jag hemma från fystesten dag 1. Jag är helt slut i kroppen!

Idag har vi sprungit snabbhets test. Det vill säga 30 m sp fort man kan, man mäter efter 10m, 20m och slutligen 30m. Man får fyra försök sen så tar man de bästa tiderna.

Vi testade handstyrkan vilket jag var totalt värdelös på! Men jag klarade 30kg på det. Dragbänken var jag bäst på, trot eller ej. Man ligger på mage på en bänk och lyfter en stång mot bröstet och ska nudda bänken. Jag klarade 55kg!!

Sen var det ju cooper testet (3km löpning) som gällde, dock hade jag ingen astma medicin med mig så jag fick avstå :(.


Men min underbara pojkvän var med och stöttade mig vilket betydde enormt mycket!! Tack hjärtat <3.


På vägen hem åkte vi förbi mammsen och lekte och gosade med kattungarna. Mys!


God natt, Pusselipuss

Av Katja - 18 augusti 2010 10:15

Idag är jag ledig från jobbet, hur skönt som helst måste jag säga! Andledningen till detta är för att jag ska iväg till Alé Jennylund och träna med Talangtruppen. Det ska bli riktigt kul, men är lite nervös över hur CanCan kommer sköta sig eftersom hon har vilat större delen av sommaren och hur igång de andras är. Men framför allt ska det bli kul! :D


Jag har varit lite duktig och gjort lite nytta nu innan vi snart ska åka. Jag har nämligen fixat stallet, städat hur hö skjulet, lagt upp lite resultat och annan info på klubbens hemsida. Känns bra att få lite sånt undanstökat.

Här hemma är det full gång! Vi har4 hantverkare på plats och en slamsugningsbil som ska försöka få ordning på den blivande vinkällaren. Och sen är Keke och Abbe här och röjer i hagarna, så det händer väldigt mycket. Skönt att man ska åka iväg så man slipper allt oljud :P.


Nä nu ska jag ut och putsa på hästen och packa.

Pusselipuss

:)

Av Katja - 17 augusti 2010 16:26

Nyss hemkommen från jobbet. Var helt sjukt slut på eftermiddagen höll nästan på att somna så jag fick ta en kopp choklad innan jag åkte hem :P.


Nu är jag hemma iaf och ska bege mig ut till stallet för att rida Cannis. Sen hoppas jag att det är lite roligt folk där ute som man kan tjöta med :P

Pusselipuss

Av Katja - 17 augusti 2010 06:23

Jag tycker det är väldigt kul att måla naglarna. Det får mig att känna mig snygg, känna att jag faktiskt bryr mig om mitt utseende. När jag då målar i någon annorlunda och rolig färg får det mig att känna mig lite trendig ;). Så ett väldigt enkelt tips för att må bättre :).


Jag har köpt lite nya lack det sista :)

Jag tycker Depend är bra och mest prisvärda, tycker om att det är små flaskor. För då hinner man använda upp det innan det blir dåligt :)


  Från vänster nr: 195, 86, 54, 9, 199, 41.


Det är nr. 195 jag har på nu som jag la upp en bild på igår.


Dags att gå upp och ut till hästarna så jag hinner till jobbet :)

Pusselipuss

Av Katja - 16 augusti 2010 21:34

Jaha, då var även den här dagen till ända. 

Känns inte som om jag har hunnit  med någonting idag :(.

Efterjobbet åkte jag hem och möttes av att mitt hjärtegull var hemma hos mig. Vi vilade en stund, båda helt slut efter helgen sen så försökte jag fylla i mina mål mm som vi måste göra med Talangutveckling, det är svårt med väldigt nyttigt.

Sen pysslade jag med mina hästar lite, plockade i ordning i stallet och lite sånt. Hann tyvärr inte rida, håller tummarna för att hon inte är allt för hemsk på träningen på onsdag (A).


Har iaf varit duktig och lagat massor av mat! Blev 8 matlådor :$,kycklingwok med ris, och sen pasta med ost och skinksås. Så nu har jag lite lådor till den här veckan, men de går åt galet snabbt igentligen!


Var sugen på att gå ut idag, men behöver ta igen mig lite efter helgen. Plus att måndax inte är så kul nykter och har ingen större lust att dricka när man ska upp och jobba imorgon. Känner mig som en gammal tråkig tant, haha (A).


  


Målade naglarna idag också :P. Lite roligt med en annorlunda färg. Jag känner mig lite trendig och piffad, även när jag går i mina vita labbkläder på jobbet ;).

Pusselipuss

Av Katja - 16 augusti 2010 10:31

Jag har haft en sjukt grym helg måste jag bara säga! Den har haft allt! Mys, fest, pojkvän, vänner, hästar, mamma, allt verkligen!


Men nu är vardagen igång igen. Sötnöten sov hos mig i natt och så underbart att vakna upp brevid honom och börja en ny vecka. Det ger mig massor av styrka!
Igår flyttade Malin in med sin häst i stallet, ska bli skit kul med en tjej till i stallet! Roligt när man har kompisar. Alltid kul att sitta och tjöta skit och ha någon att rida med och så.

Mina hästar fick sova inne för första gången på typ hela sommaren så imorse började verkligen höstrutinerna. Ge dem mat inne, vänta på att de ska äta färdigt, på med täcken och ut i hagen. Men rutiner är bra, få lite ordning på vardagen igen.


Så nu är det en ny vecka och ingen speciellt planerat förutom en hel helg fylld med fystest :( Blä!


Nä, nu får jag nog fortsätta jobba :P


Pusselipuss

Av Katja - 15 augusti 2010 23:45

Jag har haft en helt underbar dag i Göteborg med snyggingen själv.

Han fick köra upp för jag var helt slut (A).

Vi gick en sväng på stan när vi kom fram och käkade god wok. Sen skulle vi ju på festivalen, bara det att ingen av oss hittar särskilt bra i Göteborg så det var ett litet äventyr men vi hittade tillslut. Det var galet kul på konserterna, många bra artister! De artister som var där var: Anders Fernette, Apollo Drive, Broken Door, Darin, E.M.D, Erik Drönwall, Erik Hassle, Love Generation, Ola, Ramsells och Rebound. De var grymt må jag säga! Jag älskar sånt där, man står och sjunger med och klappar händerna och det går inte annat än att le. Konferencierer för kvällen var självaste Gert Fylking, Ola Lustig, Roger Nordin och Sofia Wistam.


Tack för en kalas bra dag älskling!

Dagen började dessutom med att jag fick frukost på sängen och att han hjälpte mig att fixa lite i stallet. Vilken kille va?! Han är bäst! <3

Pusselipuss

Ovido - Quiz & Flashcards