Alla inlägg under augusti 2010

Av Katja - 11 augusti 2010 16:49

Här kommer de efterlängtade bilderna ;)


  Söta vi i båten :)

  Lite utsikt   Kärlek      

En super glad Daniel med mat i ena handen och ölen i den andra ;)

   Jag på färjan på väg till Åland :)


Åh jag längtar redan tillbaka! Vill ha sommar och just nu känns det verkligen som höst för det regnar varje dag och är bara grått :(


Pusselipuss

Av Katja - 11 augusti 2010 15:52

Usch, jag vet inte vad jag vill göra i höst eller i vår för den delen. Förut var jag helt inne på att plugga i höst men nu lutar det helt åt att jobba. Knepigt. Önskar att man inte var så beroende av pengar som man är. Men med en dyr hobby som ridningen är det inte så lätt och sen när man dessutom gillar att roa sig och shoppa så.. Men det blir nog att jobba fram till årskiftet och då hinner jag tyvärr inte jobba, men jag kanske kan hinna med något annat spännande projekt. Sen får vi se vad jag hittar på i vår sen, men det är ett senare problem.


Pusselipuss

Av Katja - 10 augusti 2010 21:48

Nu ligger jag i min älskade säng och ska försöka sova :)

Jag är faktiskt riktigt nöjd med mig själv idag, jag har hunnit med mycket.

Jobbade först till 4, åkte hem, slappade lite och la upp lite bilder från gårdagen på face och kollade runt lite sen red jag busfröt. Efter det var jag riktigt duktig och lagade mat, blev 7! matlådor plus middag idag. Enkel men god mat blev det nämligen korvstroganof med ris och falukorv i ugn med pasta :). Efter det fixade jag lite i stallet, duchade och sen unnade jag mig lite nagelvård. Man känner sig så bra när man får pyssla om sig själv lite, ska försöka hinna måla de imorgon hade jag tänkt :).


Jag är galet bra, så effektiv! :D


Nu ska jag sova, nattinatti

Av Katja - 10 augusti 2010 19:30

Mina hästar har varit på bete hos mamma nu i två veckor och jag tog hem de i söndags kväll. Idag var det första gången jag satt upp på CanCan efter vilan. Helt underbar känsla att sitta upp igen när man har varit ifrån det ett tag.

Jag tror faktiskt man behöver lite pauser ibland, det blir gärna så mycket och så intensivt. Ridsporten kräver ju väldigt mycket tid och eftersom jag har hästarna hemma och driver ett företag så kräver det lite extra av mig. Jag måste ge de mat 3 ggr om dagen, släppa in och ut mm. Varje morgon och varje kväll, går aldrig att ta en sovmorgon eller sova borta, då måste man fixa ersättare och så. Det är tråkigt för det känns som om man missar så mycket socialt med vännerna och pojkvännen :(.

Men som tur är har jag Rebecka som hjälper mig massor och Anna som ställer upp när jag åker bort :). Tack tjejer!


Men iaf, idag var första turen på mitt älskade busfrö :D. Tog en jogging runda i skogen. I början var hon förjävlig! Höll på och vände och bara studsade och var i luften hela tiden. Men sen när vi hade kommit en bit så gick det bättre. Men hon var fortfarande fjantig med att hoppa till för allt, tvärnita, fara ut i diket och grejer. Så det var bara hålla sig i och försöka sitta kvar :P.

Älskade lilla häst <3


Pusselipuss

Av Katja - 10 augusti 2010 14:00

 Jag och Erika på vägen från förfesten till Stadt, bilden är tagen med mobilen därför så suddig.


Igår var det måndag och det traditionella måndags klubben i Lidköping stod på schemat. Erika och Anna kom till mig på kvällen och så satt vi och tjötade massor, jätte trevligt! Jag var nykter eftersom jag skulle upp och jobba idag. Vid 22.30 tiden åkte vi in till Lidköping till en förfest med lite allt möjligt folk, det var Erikas vän som hade festen. Jag träffade Malin och Viktor där som också är hästfolk, lite kul att ses utanför ridhuset :P. Man är ju lite annorlunda, så det var riktigt trevligt. Jag och Erika hade en riktigt rolig pratstund där! 

Sen var det dags för Stadt, det var väldigt mycket "unga" (läs fjortisar) där som var på tog för fulla, inte så kul! 18+ är inte lika roligt längre helt klart! Men vi hade kul iaf :). Sen åkte vi hem efter att tjötat med några random killar vid bilen och jag fick med mig min älskade pojkvän också, Erika sov hos mig också i och för sig, men det var bestämt sen innan.

Tack för en kalas bra kväll! :D


Pusselipuss

Av Katja - 8 augusti 2010 22:15

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk vecka ute på havet och i Ålands skärgård. Vi har haft det riktigt riktigt bra. Så grymt skönt att komma bort lite från allt och bara njuta av livet för en stund och ladda batterierna inför hösten.

Vi är badat, solat, seglat och kollat på lite sevärdigheter, men framför allt ätit väldigt gott och druckit väldigt gott hela veckan! Kommer inte bli lätt att bli av med de här semesterkilona men det är det värt! :D 


Ska försöka ladda upp lite bilder någon dag snart från veckan, men det blir inte idag.


Borta bra men hemma bäst !

Ovido - Quiz & Flashcards