Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Katja - 21 mars 2010 22:15

Idag var det dags för tävling igen. Denna gången bar det av till Trollhättan på deras Div:1 tävling, jag hade såklart med mig CanCan.

Jag red efterklasserna men måste bara säga först att det gick skit bra för SoRF i lagklassen! De kom vidare till omhoppning och placerade sig sen som 3.a, väldigt mycket över förväntan! I laget red Madicken Lundgren, Amanda Albrektsson, Alice Pettersson och Erika Andersson. Grattis!


Min första klass var 110. CanCan hoppade som en gud på framhoppningen, jag och mamma bara kollade på varandra och log :).  Men sen när det väl var min tur att gå in på banan så tyckte hon att den andra hästen var jätte läskig och allt var läskigt. Vilket resulterade i en jätte spänd häst som hoppade runt okontrollerat. Hon blir helt okontaktbar när hon blir sån och jag alldeles för mesig så hon stannade redan på första hindret. Men efter det så lossnade det och hon hoppade hela banan helt klockren och jag hade hur bra känsla som helst! :D 


Andra klassen var 120 och det var inte så mycket starter så ingen idé att hoppa av utan jag skrittade runt henne lite. På framhoppningen hoppade hon åter som en gud! Helt sagolikt och lyssnade jätte bra och hoppade så lätt så lätt. När jag sen kom in på banan så kändes det inte alls så högt som jag brukar tycka att 120 ser ut. (Har bara gjort tre 120 starter tidigare, den första med två ner och de två andra har jag utgått för att hon har varit för spänd). Hon var hur fin som helst hela banan, fanns inget att säga något om. Kanon fin runda, rytmiskt, harmonisk, lugnt, vi kom rätt på alla hinder! Vi lekte runt 120 och nollade! :D

Jag har nog aldrig varit så glad tror jag, det var helt oslagbart just att jag hade sån bra känsla också och att det inte var tur att vi var felfria utan det var klockrent!


Vilken häst, CanCan!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards