Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Katja - 15 mars 2010 16:30


Daniel på fyrhjulingen som har sjunkt ner en aning i snön (A)


Idag har jag och Daniel varit tillsammans i 16 månader!
Så det tänkte vi fira med en picknick ute i det underbara vädret.
Så vi tog fyrhjulingen och åkte ner på grusvägen bakom huset. So far so good.. 

Åkte en bit tills ett öppet ställe under några elledningar med helt orörd snö och solen lyste så fint utan massa träd som skymde. Vi tänkte att det vore tråkigt att vara så nära vägen, så smarta som vi var så tänkte vi att vi kör ut på "åkern"(det var som ett öppet fält).
Den här vintern har det snöat en del som alla vet, vilket ledde till mycket snö på åkern.. Vi kom typ 6 meter sen satt vi fast! Så jäkla klantigt!

Vi försökte backa, putta, ja allt. Men lik förbannat så satt den fast. Det slutade med att vi fick ringa min granne Anna så hennes pappa och bror fick komma med traktorn. Fast de kunde inte köra ändå fram pga all snö. Så de och Daniel fick dra loss den medans jag satt på och backade. Fy vad pinsamt det var! Jag kände mig verkligen som en dum stockholmare som aldrig har varit på landet!


Puss Katja

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards